سفارش تبلیغ
صبا ویژن







به مناسبت هفتمین روز شهادت سردار سرلشگر پاسدار شهید، حسن طهرانی ‌مقدم مسئول جهاد خودکفایی سپاه

جبهه وبلاگی غدیر ختم قرآن در  بین وبلاگستان و همه دوستان ارزشی و رزمنده جنگ نرم ؛آنان که با شهدا پیمانی دیرینه بسته اند برگزار مینماید.

دوستان این ختم قرآن  به این صورت هست که هر کدام از دوستان تعداد  جزء و شماره آن را اعلام بفرمایند تا در  بیانیه این ختم لحاظ گردد. از همکاری همه شما عزیزان سپاسگزاریم

 

به مناسبت هفتمین روز شهادت سردار سرلشگر پاسدار شهید، حسن طهرانی ‌مقدم مسئول جهاد خودکفایی سپاه، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادداشتی، برخی ویژگی‌های شهید مقدم را بیان کرده است.
 در یادداشت سردار انصاری آمده است:
**او شایسته شهادت بود
خبر بسیار کوتاه و ناگوار و تلخ بود. سردار حسن مقدم در حادثه پادگان ملارد به شهادت رسید.او را از اوایل دهه 60 و در زمان تأسیس نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شناختم. او مردی مؤمن، انقلابی، صبور،متعهد، ولایی و متفکر بود که همیشه به اقتدار و اعتلای جمهوری اسلامی ایران می‌اندیشید و شبانه‌روز نمی‌شناخت.
این شهید با همه مهربان و صمیمی بود و هیچگاه خنده از لبانش نمی‌افتاد. با این همه، بسیار جدی، پرتلاش و پرتحرک و پیگیر ماموریت‌های بزرگی بود که به او واگذار می‌شد.او به شدت به بی بی دو عالم، فاطمه زهرا (س) ارادت می‌ورزید و زیارت عاشورا را دائماً و عاشقانه زمزمه می‌کرد.
سردار مقدم به امامت و رهبری و ولایت وفادار و سعادت دنیا و آخرت خود را در این مسیر می‌دانست و ولایتمداری او نمونه و زبانزد دوستان بود. او بنیانگذار یگانی در سپاه شد که در دوران دفاع مقدس و بخصوص جنگ شهرها و تجاوزات هوایی و توپخانه‌ای و موشکی ارتش بعثی عراق به مناطق مسکونی، برای دفاع از مردم سراز پا نمی‌شناخت و کاری کرد که دشمن بعثی پشیمان از کار خویش شد.
او در یکی از سفرهای خارجی گفته بود که تکنولوژی دیگران را باید بومی کنیم و به خودکفایی برسیم.
او گمنامی را دوست داشت و مایل بود همیشه گمنام بماند و با پرسنل تحت امر حتی با سربازان هم بسیار رئوف و مهربان و خاکی بود. در بعد از مسئولیت اجرایی در نیروی هوایی سپاه، بدنبال تحقیقات،دانش و خودکفایی و اقتدار ایران اسلامی بود و در راه اقتدار جان به جان آفرین تسلیم کرد و به برادر شهیدش و کاروان بزرگ شهدای انقلاب اسلامی پیوست.
امروز اقتدار موشکی و تکنولوژیکی کشور ما مرهون تلاش‌های سه دهه این عزیز و یارانش است. اقتداری که دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی را دچار بهت و وحشت کرده است.
او نباید در بستر آرام می‌گرفت. او شایسته شهادت بود و شهادت شایسته او. او باید با شهادت به دیدار معبود می‌شتافت.
نحوه و زمان شهادت او بیانگر دو نکته مهم است:
اول آنکه او به عاشورا علاقه‌مند بود و عاشورایی شد و دقیقاً همانند سید و سالار شهیدان کربلا به خدا پیوست.
دوم اینکه او به امامت و ولایت و رهبری امت اسلامی علاقه‌مند و ولایی بود و در دهه ولایت و امامت به شهادت رسید و به همراه یارانش شهدای غدیر نام گرفت.
یاد و خاطره همه شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی بخصوص یاد و خاطره سردار شهید حسن مقدم شهید غدیر و یاران شهیدش گرامی بود.
محسن انصاری
قائم مقام بنیاد شهید وامور ایثارگران



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :جبهه وبلاگی غدیر::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    طراح قالب سـرافـرازان